Pengalaman Sewaktu Hujan

Semalam seperti dilaporkan kerteh banjir! my other half keep on calling me asking to come home early so that i can fetch my dear boys..afraid that if I am late my boys will have to stay at their TASKA..unfortunely they were some worked that i must submit so i could not rush home..Alhamdullilah at 4.00 pm i managed to finished my work so I headed home...at first i did'nt expected that the conditioned in kerteh was that bad as for in Paka and Dungun the rain was not that heavy and takde air yang naik pun...Once I reached Kerteh I was in shocked air naik tinggi and the rain was heavy non stop heavy rain..Mula gelabah macam mana nak amik my boys ni air dah naik siap jalan ditutup...mujur jalan nak ke TASKA tidak ditutup. Unluckily in order for me to reach the TASKA i have to use this road- see the picture

Sepanjang meredah jalan di gambar tu berzikir memanjang dan non stop doa. Sepenuhnya berserah supaya takde apa yang berlaku dan dapat berjumpa dengan anak-anak. Hampir-hampir menangis dibuatnya nak patah balik tak boleh at the same time takut kereta tiba-tiba terberhenti di tengah-tengah air tu.

Alhamdullilah sampai jugak ke TASKA..and my boys was very happy to see me. On the way back i bercerita dengan my boys

mama:"Air banyak ni hujan tak berhenti dari pagi, mama kena bawak kereta slow, mama takut",
Khaizuran:"ooo yeke...air banyak ye, bila hujan air jadi sejuk tadi mandi sejuk sangat",

Khaizuran and khairin was very excited looking at the road that is fill with water, tiap kali kereta kena redah air, mereka gelak-gelak.

mama pula non stop berzikir...

Khaizuran:"mama kenapa asyik sebut Ya Allah..Ya Allah..",
Mama: "mama takutlah",
Khairin:"hihi..mama takut..jangan takut..hihi",
Khaizuran:"hihi..jangan takut air banyak best..hihi",

Nak sampai ke rumah sekali lagi I kena redah jalan yang dalam gambar tu..mujur sampai rasa macam bawa motor boat je semalam...



Comments